یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 361427
تاریخ انتشار: 06/دي/1402 - 11:55

حملات مکرر حزب الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی /آمار تلفات نظامیان صهیونیستی همچنان در شیب صعودی + نقشه میدانی و فیلم

علی رغم تلاش آمریکا برای ایجاد یک ائتلاف بین المللی علیه حوثی های یمن، اما فرانسه، اسپانیه و ایتالیا از حضور در این ائتلاف خودداری کرده اند.

حملات مکرر حزب الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی /آمار تلفات نظامیان صهیونیستی همچنان در شیب صعودی + نقشه میدانی و فیلم

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل ازمشرق ،

باشگاه اسرای فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسؤولان رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ به جنایت بازداشت ظالمانه در حق فلسطینی‌ها ادامه داده و از افشای سرنوشت، محل بازداشت و تعداد آنها خودداری می‌کنند، اما می‌دانیم که تعدادی زن، دختر بچه و سالخورده از جمعه افراد بازداشت شده هستند.

به نقل از وبگاه عربی‌پست، این باشگاه در ادامه از تمامی نهادهای حقوقی بین‌المللی و در راس آنها سازمان ملل خواست، رژیم اشغالگر صهیونیستی را تحت فشار بگذارد تا سرنوشت آنها را مشخص کرده و شکنجه‌ها در حق آنها را متوقف کند.

این باشگاه در ادامه ویدیویی را منتشر کرد که در آن یک فرد سالخورده دیده می‌شود که روی پاها و مچ دست‌هایش آثار کبودی و زخم دارد، او یکی از افراد بازداشت شده در غزه است که به تازگی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده‌است.

مرکز امور اسرای فلسطینی و باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه مشترکی فاش کردند که نائل البرغوثب، اسیر ۶۶ ساله فلسطینی هنگام انتقال از زندان عوفر در غرب رام‌الله به زندان جلبوع در شمال اراضی اشغالی شکنجه شده‌است.

در این بیانیه مشترک آمده‌است، البرغوثی با باتوم و تفنگ به تمام نقاط بدنش ضرباتی زده شد، او و دیگر دوستان اسیرش سه ساعت متوالی کتک زده شدند. در این بیانیه تاکید شد، این اتفاق حدود دو ماه قبل اتفاق افتاد و این مطلب به وکیل البرغوثی هنگام بازدید از زندان شطه گزارش شد. در بیانیه یاد شده به نقل از البرغوثی آمده‌است، ضربات به سینه و دنده‌ها وارد شد و در نتیجه آن بیشتر اسرا دچار شکستگی و کبودی شدند.

به گفته البرغوثی، شرایط بازداشت در زندان شطه بسیار سخت و پیچیده است، پنجره‌های اتاق‌ها ۲۴ ساعته باز می‌مانند و با اینکه سرما شدید است، پتوها و لباس‌ها از اسرا گرفته شدند، غذا بسیار بد، نپخته، بدبو و اندک است و اتاق‌ها هم پرجمعیت هستند.

البرغوثی در قرارداد تبادلی میان حماس و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۱ آزاد شد و دوباره سال ۲۰۱۴ بازداشت شد و حکم حبس ابد او برگردانده شد و او تا الآن در مجموع ۴۴ سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده و این بالاترین میزان در میان اسرا است.

با تشدید چشمگیر تنش‌ها از سوی اشغالگران، مرکز امور اسرای فلسطینی و باشگاه اسرای فلسطینی نیز اعلام کردند که از هفتم اکتبر تاکنون، تعداد فلسطینی‌های بازداشت شده در کرانه باختری به ۴۶۹۵ تن رسید.

در همین رابطه مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی در زندان الرمله بر محدودیت‌ها و اقدامات سرکوبگرانه خود در حق ۱۴ اسیر بیماری که در آنجا محبوس هستند، افزوده و بیماری‌های این اسرا شامل جراحت در اثر شلیک گلوله، فلج، بیماری‌های مزمن و تومورهای بدخیم بوده و تمامی آنها در شرایط بسیار سخت و بدی نگه‌داری می‌شوند و علاوه بر اینها به دلیل قصورهای پزشکی دیگر اسرای این زندان نیز در معرض انواع بیماری‌ها قرار دارند.

بیش از ۸۰۰ اسیر بیمار در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که از این تعداد حدود ۲۵۰ تن دچار بیماری‌های مزمن بوده و ۲۴ تن از آنها از سرطان و تومور رنج می‌برند.

از هفتم اکتبر تاکنون ۲۰ هزار و ۴۲۴ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه شهید شده و ۵۴ هزار و ۳۶ تن دیگر زخمی شدند، همچنین ویرانی گسترده‌ای در زیرساخت‌های غزه به وجود آمده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در آنجا رقم خورد.

مرکز پخش رژیم صهیونیستی (کان) به نقل از یک منبع آگاه از جزئیات این مناقشات گزارش داد در حال حاضر هیچ پیشنهاد چشمگیری روی میز نیست، اما این احتمال در دست مطالعه است به شرط آنکه به هدفی که کابینه جنگ تعیین کرده یعنی نابودی ظرفیت‌های دولتی و نظامی جنبش حماس در غزه خدشه وارد نکند.

شبکه عبری کان در ادامه به نقل از یک مسؤول سیاسی رژیم صهیونیستی گزارش داد انتقال سران حماس به خارج با اهداف جنگ تناقضی ندارد و تعداد نه چندان اندکی کشور وجود دارند که می‌توانند میزبان آنها باشند که از جمله آنها قطر است.

این در حالی است که روز یکشنبه یک هیئت از جنبش جهاد اسلامی فلسطین به ریاست زیاد النخاله، دبیرکل این جنبش به مصر سفر کرد.

سفر هیئت جهاد اسلامی به قاهره با هدف گفت‌وگو درباره شرایط فعلی نوار غزه انجام شد.

خبرگزاری رویترز عربی به نقل از یکی از اعضای این جنبش گزارش داد هیئت با مسؤولان امنیتی مصر مذاکراتی را انجام خواهد داد و این مذاکرات بر چگونگی توقف حملات رژیم صهیونیستی متمرکز خواهد بود.

جنبش جهاد اسلامی تا این لحظه هر گونه توافق جدیدی برای تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی پیش از اتمام عملیات نظامی آن علیه غزه با حدود ۲.۳ میلیون جمعیت مخالفت کرده‌است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که در قطر اقامت دارد نیز چهارشنبه به قاهره سفر کرده و در آنجا مذاکراتی درباره آتش‌بس در غزه میان این جنبش و رژیم صهیونیستی و نیز تبادل اسیران انجام داد

فرانسه، اسپانیا و ایتالیا از ائتلاف دریایی آمریکا علیه "حوثی‌ها" خارج شدند

سایت عبری زبان "روتر نت" نوشت که فرانسه، اسپانیا و ایتالیا از ائتلاف دریایی آمریکا علیه "حوثی‌ها" خارج شده و هلند، نروژ و دانمارک هم از ارسال کشتی‌های جنگی خود به منطقه خودداری کرده و تنها چند تن از افسران خود را به مرکز فرماندهی آمریکا در بحرین اعزام کرده‌اند.

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد: اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه از جنایتکار جنگی نتانیاهو نخواسته جنگ وحشیانه خود علیه ملت فلسطین در نوار غزه را متوقف کند، مهر تاییدی بر مشارکت و همدستی او در قتل و کشتار و ویرانگری ارتش صهیونیستی در غزه و بی‌احترامی به نظام بین‌الملل و کشورهایی است که خواستار توقف جنگ در این باریکه هستند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی: اسرائیل هنوز به کاهش توان و قدرت حماس نزدیک نشده است / حملات مکرر حزب الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی / فرانسه، اسپانیا و ایتالیا از ائتلاف دریایی آمریکا علیه یمن خارج شدند / آمار تلفات نظامیان صهیونیستی همچنان در شیب صعودی + نقشه میدانی و فیلم
حمله موشکی قسام از جنوب لبنان به سرزمین های اشغالی

"توماس پورتس" نماینده پارلمان فرانسه شکایتی را علیه ۴۱۸۵ نظامی فرانسوی به اتهام مشارکت در جنایات جنگی و ضدبشری علیه مردم غزه تنظیم کرده است. این نماینده فرانسوی قبلا فاش کرده بود که بیش از ۴ هزار فرانسوی دو تابعیتی در ارتش اسرائیل در جنگ علیه غزه شرکت دارند. بورتس از وزیر دادگستری فرانسه خواست که مقدمات محاکمه فرانسوی‌های نظامی دو تابعیتی را به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در نوار غزه فراهم کند.

لاپید: مهم‌ترین مسئله بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه است

شبکه عبری زبان کان به نقل از یائیر لاپید رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بیان کرد که اکنون مهم‌ترین مسئله بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه است. لاپید تاکید کرد که ما گزینه خوبی پیش روی خود نداریم بلکه تنها گزینه‌های بد وجود دارد. لازم است جدای از مذاکره با قطر، آن را تحت فشار هم قرار دهیم.

منابع عبری زبان اعلام کردند که شهرک‌نشینان صهیونیست قرار است امروز یکشنبه تظاهراتی را در شهر تل آویو به سمت قدس اشغالی برگزار کنند. این تظاهرات در اعتراض به بی‌توجهی دولت رژیم صهیونیستی نسبت به وضعیت اسرای اسرائیلی در غزه و ناتوانی در بازگرداندن آن‌ها برگزار خواهد شد. این تظاهرات قرار است ۵ روز ادامه داشته باشد و روز پنجشنبه تظاهرات کنندگان مقابل دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمع خواهند شد و خواستار اقدام فوری و جدی برای آزادی اسرا خواهند شد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی: اسرائیل هنوز به کاهش توان و قدرت حماس نزدیک نشده است / حملات مکرر حزب الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی / فرانسه، اسپانیا و ایتالیا از ائتلاف دریایی آمریکا علیه یمن خارج شدند / آمار تلفات نظامیان صهیونیستی همچنان در شیب صعودی + نقشه میدانی و فیلم
شهادت خبرنگارها در غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر به ۲۰۲۴۲ نفر افزایش یافته است. این وزارتخانه شمار مجروحان را هم ۵۴۰۳۶ نفر اعلام کرد. بنابر اعلام وزارت بهداشت غزه، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۶ فلسطینی دیگر در حملات ارتش اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیده و ۳۸۴ نفر هم زخمی شدند.

در حملات امروز ارتش رژیم صهیونیستی به خان یونس در جنوب نوار غزه تاکنون ۲۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

آمار تلفات نظامیان صهیونیستی همچنان در شیب صعودی

منابع محلی از درگیری مسلحانه شدید مبارزان مقاومت با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در اردوگاه نور شمس در طولکرم خبر دادند. همزمان بولدوزرهای اسرائیلی هم به این اردوگاه یورش برده و اقدام به تخریب زیرساخت‌های آن کرده اند. مبارزان مقاومت همچنین اقدام به انفجار بمب در مسیر نیروهای اسرائیلی کردند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی رسما به کشته شدن ۸ افسر و نظامی دیگر این رژیم در نبرد با مقاومت فلسطین در نوار غزه اعتراف کرد. ارتش صهیونیستی همچنین اعلام کرد ۶ نظامی دیگر نیز به شدت مجروح شدند. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه ۴۸۵ نظامی اسرائیلی کشته شدند. ارتش صهیونیستی شمار کشته‌ها از آغاز حمله زمینی به غزه را هم ۱۵۸ نفر اعلام کرد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی: اسرائیل هنوز به کاهش توان و قدرت حماس نزدیک نشده است / حملات مکرر حزب الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی / فرانسه، اسپانیا و ایتالیا از ائتلاف دریایی آمریکا علیه یمن خارج شدند / آمار تلفات نظامیان صهیونیستی همچنان در شیب صعودی + نقشه میدانی و فیلم
ادامه حملات راکتی مقاومت به غزه

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که مجاهدان این گردان‌ها درگیری شدید با سلاح‌های سنگین و متوسط با نیروهای دشمن در محور مشترک شهر و اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه داشته اند. شاخه نظامی حماس تاکید کرد که مبارزان آن با راکت‌های ضد زره یاسین ۱۰۵ و خمپاره‌های TBG با یک گروه از ارتش صهیونیستی که در تلاش برای ورود به منطقه بودند، مقابله کرده و تعدادی از آن‌ها را به قتل رسانده و زخمی کردند. این گردان‌ها بیان داشت که پس از ضد حمله خود صدای فریاد نظامیان اسرائیلی به گوش می‌رسید.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی: اسرائیل هنوز به کاهش توان و قدرت حماس نزدیک نشده است / حملات مکرر حزب الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی / فرانسه، اسپانیا و ایتالیا از ائتلاف دریایی آمریکا علیه یمن خارج شدند / آمار تلفات نظامیان صهیونیستی همچنان در شیب صعودی + نقشه میدانی و فیلم
مناطق درگیری در شمال فلسطین اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی شهر بیت حانون در شمال نوار غزه را هدف حمله سنگین توپخانه‌ای قرار داد. منابع خبری اعلام کردند که در چند دقیقه گذشته حدود ۵۰ گلوله توپ به این منطقه شلیک شده است.

حملات مکرر حزب الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان اعلام کرد که یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی را در دیشون در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به دشمن وارد کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان شهرک لیمان در منطقه الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی خواسته فورا آن را تخلیه کنند. همچنین حزب الله لبنان پایگاه اسرائیلی الضهیره در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داد. حزب الله لبنان اعلام کرد نیروهای زمینی ارتش رژیم صهیونیستی را در قلعه هونین در شمال فلسطین اشغالی با سلاح مناسب هدف قرار داده است. منابع عبری زبان اعلام کردند دو موشک ضدزره از جنوب لبنان شلیک شده و به شهرک مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی اصابت کرده است.

منابع عبری زبان از حمله موشکی به الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. این منابع تاکید کردند که چند موشک هدایت شونده از جنوب لبنان به سمت اهدافی در الجلیل شلیک شده است. در همین حال، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم از زخمی شدن یک صهیونیست در حمله موشی به شهرک اویویم در الجلیل خبر داد.

۳۵ خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی طی ۴ روز گذشته منهدم شد

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس تاکید کرد که این گردان‌ها در ۴ روز گذشته ۳۵ خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در محورهای مختلف نبرد در نوار غزه به طور کلی یا جزئی منهدم کرده است.

ابوعبیده تاکید کرد که مجاهدان قسام همچنین ۴۸ نظامی اسرائیلی را به قتل رسانده و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کردند.

سخنگوی قسام بیان کرد: علاوه بر این، ۲۴ عملیات نظامی دیگر انجام شد که طی آن نیروهای اشغالگر اسرائیلی با راکت‌های ضدزره، ضدنفر و ضداستحکامات هدف قرار گرفتند و مبارزان قسام از فاصله صفر با آن‌ها درگیر شدند و نیروهای پشتیبانی دشمن را هم هدف قرار دادند.

ابوعبیده اظهار داشت که مبارزان قسام دو تونل بمب‌گذاری شده را هم پس از ورود نیروهای یگان یالوم منفجر کرده و یک میدان مین را هم هنگام ورود نیروها و ادوات جنگی دشمن منفجر کردند.

سخنگوی قسام اشاره کرد که ۶ مورد عملیات تک‌تیراندازی هم انجام شده و مجاهدان قسامی مقرهای فرماندهی میدانی دشمن و نیروها و ادوات جنگی آن را با گلوله‌های خمپاره و راکت‌های کم برد در هم کوبیده و شهر اشغالی تل آویو را هم هدف حمله موشکی قرار دادند.

اسرائیل هنوز به کاهش توان و قدرت حماس نزدیک نشده است

روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از "ماتان ویلنای"نایب رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ادامه جنگ در غزه با وجود روی کار بودن دولتی که قادر به تعیین اهداف جنگ نیست، غیرممکن است. وی تاکید کرد: مشکل عملیات زمینی این است که مقامات سیاسی اهداف جنگ را توضیح نمی‌دهند. بیان اینکه حماس نابود خواهد شد، کفایت نمی‌کند و سوال اینجاست که بعد از آن چه خواهد شد. آغاز جنگی که بهترین نیروهایمان در آن کشته می‌شوند بدون وجود اهداف جنگی، شوکه کننده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ارتش این رژیم با وجود موفقیت‌هایی که کسب کرده، هنوز به کاهش توان و قدرت حماس نزدیک نشده است.

منابع عبری زبان به افزایش توان مبارزاتی مبارزان قسام شاخه نظامی حماس نسبت به جنگ‌های قبلی اذعان کردند. خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت احرونوت تاکید کرد که توان مبارزاتی حماس بسیار بهبود یافته و این جنبش از نبردهای جبالیا و بیت حانون تجربه زیادی کسب کرده است. روزنامه مذکور به نقل از یک منبع آگاه اسرائیلی تاکید کرد که حماس زیر زمین مبارزه می‌کند و سخن گفتن از پیروزی بر این جنبش و سیطره بر نوار غزه به هیچ وجه حقیقت ندارد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی عملا عقب‌نشینی از برخی مناطق غزه را آغاز کرده است. این شبکه افزود که در آستانه ورود به مرحله سوم جنگ هستیم.


حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی
download

حمله حزب الله به سرزمین های اشغالی
download

تصاویر قبل و بعد از حملات رژیم صهیونیستی
download

نظرات بینندگان
نظرات شما